czwartek, 30 kwietnia 2015

Wędlina pięciominutowa



Myślałam, że już nic nie ma prostszego niż szynka gotowana, którą robiłam jakiś czas temu. A jednak! Postanowiłam wypróbować inny przepis, w którym szynki przed gotowaniem nie peklujemy i gotujemy ją tylko dwa razy po pięć minut. Szynka jest pyszna, kruchutka i przede wszystkim domowa. Można zrobić z mięsa wieprzowego lub z filetu indyka.  No i jej przygotowanie nie zajmie dłużej niż udanie się do sklepu :) Przepis znalazłam na blogu Cynamonowy Pył.




Składniki:

  • 2 kg mięsa (u mnie szynka)
  • 2 litry wody
  • 1/3 szklanki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki majonezu
  • 4 szt. ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 1 łyżeczka kuminu (pominęłam)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zalewy umieścić w garnku, w którym będziemy gotować szynkę. Wymieszać i doprowadzić do wrzenia. Zostawić do ostudzenia. Można w zlewie z zimną wodą, wstawiając garnek z zalewą. Ja jednak zalewę zagotowałam rano a szynkę pierwszy raz gotowałam wieczorem. Zalewa sama ostygła.

Mięso umyć, oczyścić z ewentualnym błonek i osuszyć. Włożyć do garnka z zimną zalewą, tak aby mięso całkowicie było zakryte. Garnek postawić na palniku i doprowadzić do wrzenia, po tym czasie zmniejszyć dopływ mocy i gotować szynkę pięć minut. Po tym czasie palnik wyłączyć a szynkę wraz z zalewą zostawić do całkowitego ostudzenia na około 12h. Po tym czasie szynkę ponownie zagotowujemy i gotujemy pięć minut od momentu zagotowania. Znów zostawiamy szynkę do ostygnięcia na 12 h.

Szynkę wyjąć z wody, delikatnie odsączyć i już jest gotowa do jedzenia. Jednak zawinięta w folię aluminiową i schowana do lodówki na jakiś czas, szynka staje się krucha, wilgotna i pyszna.

* Domowa wędlina gotowana bez dodatku soli peklowej nigdy nie będzie różowa jak te nastrzykiwane saletrą, które są dostępne w mięsnym.

Smacznego! 
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena