poniedziałek, 11 maja 2015

Filety z kurczaka w sosie własnym


Będąc dzieckiem nigdy w domu nie jadaliśmy filetów z piersi kurczaka przyrządzanych w panierce jak schabowe. Zawsze mama robiła pyszne, rozpływające się w ustach filety w sosie własnym, najlepiej na masełku i sosu zawsze było mało, ile mama by nie zrobiła. Ja natomiast przyrządzam filety różnie, lecz nie ukrywam, że ten przepis jest prosty, szybki i chyba mój ulubiony. Robię też tak polędwiczki z kurczaczka. Przydał się szczególnie teraz, gdy moja córcia musiała jeść troszkę lżej, a gotowanego na parze mięsa nie tknęła. Polecam szczerze.



Składniki:

  • filety z piersi kurczaka
  • sól
  • mąka do oprószenia filetów
  • masło klarowane

Przygotowanie:

Filety z kurczaka umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, poodcinać ewentualne błonki lub tłuszcz. Ja większe kotlety przecinam wzdłuż na dwa cieńsze płaty. Filety delikatnie rozbić tłuczkiem, posolić i obtoczyć w mące.

Na patelni rozgrzać masło, najlepiej klarowane. Filety obsmażyć na złoto z obu stron. Następnie dolać wody, tylko tyle aby mięso było przykryte. Patelnię przykryć pokrywą i filety poddusić w sosie aż będą miękkie. Ja zazwyczaj duszę tyle, ile się gotują ziemniaki.

Na koniec duszenia odkryć pokrywę, zwiększyć dopływ mocy, pogotować aż część sosu odprauje i wszystko ładnie się zagęści. Nie zagęszczam już mąką. Na koniec sos posolić do smaku.

Podawałam z puree ziemniaczanym oraz gotowaną marcheweczką. Dla córci smażyłam króciuteńko aby tylko pory mięsa się zamknęły.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. lekkie, delikatne mięso i pyszny sos. Niby proste danie, ale genialne w tej prostocie i smaku. Jednak kuchnia mamy to jest smak:)
    Robię czasem podobne danie, dodaję jedynie trochę ziół i podlewam odrobina wina (na pół z wodą), smakują wybornie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ziołami i winem to jest dopiero smak :) Taką bazę można na wiele sposobów dostosowywac do swoich upodobań :) Dziękuję za odwiedziny i pozdarwiam

      Usuń
  2. Rewelacja, ja podlałam rosołem, bo akurat był pod ręką. Anglicy nazwaliby to comfort food.
    Smak dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosołem to jeszcze lepszy pomysł, jak się ma pod ręką to jak najbardziej, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Czy tak przygotowane danie można pasteryzować w słoikach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam nigdy pasteryzować w słoiku. Mroziłam i pakowałam próżniowo wraz z sosem. Myślę, że skoro pasteryzuje się sosy i różne pulpety to również mogłoby się udać, ale asteryzowałabym metodą tyndylizacji, czyli trzykrotnie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena