wtorek, 23 czerwca 2015

Koperek na zimę


Bez strachu ... z koperku dżemu nie robię, ani nie wekuję go na zimę :) Prosty sposób, gdy mamy dużo koperku i nam więdnie w kuchni, lub gdy chcemy zimą posypać sobie ziemniaczki czy użyć do sosu lub dressingu, zamiast suszonego. Banalny pomysł i powszechnie znany, ale postanowiłam go umieścić, może ktoś nie zna. W pocięciu koperku pomagała mi moja córcia, bardzo lubi ostatnio siekać i ciąć, pozwalam jej bacznie ją obserwując i służąc pomocą w razie kłopotów.


Składniki:

  • koperek zielony (ilość dowolna)
  • pudełko do mrożenia

Przygotowanie:

Koperek umyć i pozostawić do wysuszenia, np na lnianej ściereczce. Poobrywać zielone, młode gałązki koperku z długich łodyg. Koperek drobno posiekać, przełożyć do pudełka przeznaczonego do mrożenia i umieścić w zamrażarce. Gotowe :)
Koperek wyjęty prosto z zamrażarki jest już gotowy do posypania ziemniaków, do dodania do sosu czy innych dań.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. My też zawsze mrozimy koperek! I pietruszkę też :D Zimą są to idealne zapasy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pietruszkę też mrożę, ale zawsze całe łodyżki - mam wtedy do rosołu, i nać selera tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. koperek też zawsze mrożę, zimą do ziemniaczków czy do zupy jak znalazł;)
    a pietruszkę siekam same liście, obcięte łodyżki do zupy mrożę osobno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liści pietruszki nie siekam bo mój mąż nie lubi w zupach, łatwiej mi wyłowić całe gałązki, aczkolwiek teraz zamrożę pudełeczko i zobaczę czy je wykorzystam :)

      Usuń
  4. I ja mrożę koperek, fajnie jest móc zimą sięgnąć po niego po prostu do zamrażalnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja musze kolejne pudełeczka pokroić :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena