środa, 17 czerwca 2015

Pierogi z twarogiem i truskawkami

Niedawno robiłam pierogi z mrożonymi truskawkami, więc teraz kolej na te ze świeżymi owocami. Tym razem postanowiłam zrobić pierogi bardziej syte i zamiast samych truskawek dodałam jeszcze twaróg z wanilią. Pierogi wyszły smaczne i grubiutkie od dużej ilości farszu w środku. Polecam :)




Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 1 jajko
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka oleju

Farsz:

  • 250 g twarogu
  • 2 łyżki cukru z wanilią
  • 1-2 łyżki mleka lub śmietanki
  • truskawki pokrojone w cząstki

Dodatkowo:

  • truskawki, sos truskawkowy
  • jogurt grecki i cukier do podania

Przygotowanie:

Przesiać część mąki do misy miksera lub na stolnicę, dodać sól, olej i wlać gorącą wodę - w ten sposób mąka się zaparzy, a dzięki temu ciasto będzie elastyczne. Delikatnie wymieszać na papkę. Gdy już troszkę ostygnie dodać resztę mąki i jajko, wyrobić na gładką kulę. Dobrze wyrobione ciasto po naciśnięciu jest elastyczne. Ciasto przykryć ręczniczkiem lnianym lub przykryć miską i zostawić aby odpoczęło na około 20-30 min.

W międzyczasie przygotować farsz. Twaróg wymieszać z odrobina mleka lub śmietanki oraz cukrem. W razie potrzeby zwiększyć lub zmniejszyć ilość cukru. Truskawki pokroić na mniejsze cząstki, u mnie na ćwiartki.

Po tym czasie ciasto podzielić na dwie części, wałkować na grubość około 3 mm (lub wg upodobań - ja wałkowałam troszkę grubiej aby truskawki podczas gotowania nie wyciekały) na stolnicy oprószonej mąką, wykrawać koła szklanką. Na każde kółko nakładać łyżeczkę twarogu i cząstki truskawek, zlepić brzegi pieroga (ja lepię palcami). Gotowe pierogi odkładać na tacę obsypaną mąką.

Pierogi najlepiej gotować w szerokim rondlu w wodzie z dodatkiem soli. Wrzucać pierogi partiami na wrzątek, uważając aby nie przykleiły się do dna. Gotować około 4 min od wypłynięcia.

Pierogi podałam z jogurtem greckim, obsypane delikatnie cukrem i polane sosem truskawkowym (truskawki zmiksowane z odrobiną cukru)

Pierogi można też mrozić - układać jeden obok drugiego na tacach obsypanych mąką, tace umieścić w zamrażalniku. Po zamrożeniu, pierogi już można przełożyć z tac do jednego woreczka i umieścić z powrotem w zamrażalniku.
Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

2 komentarze :

  1. Dopiero niedawno przekonałam się do pierogów na słodko, ale w takim połączeniu nie ma opcji by nie były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zapas pierogów na słodko zawsze musi być bo córcia je uwielbia. Ja zawsze robię ich więcej w wolnej chwili i mrożę, w roku szkolnym gdzie mam dużo zajęć popołudniowych są jak znalazł aby mąż przygotował obiad córce.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena