piątek, 26 czerwca 2015

Spaghetti a'la carbonara


Carbonara czy nie carbonara? Podobno prawdziwa carbonara jest na samych jajkach, z serem pecorino. Widząc takie podanie prawdziwi Włosi mogliby się złapać za głowę. Z kolei są przepisy rodowitych mieszkańców Włoch właśnie ze śmietanką. I bądź tu mądry :) Dlatego mój wpis nosi nazwę Spaghetti a'la Carbonara, przepisu Magdy Gessler stworzonego dla jednej z restauracji, w której odbywała się rewolucja. Zwał jak zwał, makaron jest pyszny i bardzo szybki do zrobienia. Polecam!


Składniki:

  • 500 g makaronu (u mnie spaghetti)
  • 2 ząbki czosnku
  • 200 g boczku wędzonego
  • 1 cebula
  • 4 żółtka
  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 4 łyżki startego parmezanu
  • sól i pieprz
  • natka pietruszki

Przygotowanie:

Przygotować głęboką patelnię. Boczek pokroić w cieniutkie paseczki lub w kostkę. Podsmażyć na złoto, dołożyć pokrojoną w kostkę cebulę, zezłocić. Dołożyć przeciśnięty przez praskę czosnek i przesmażyć chwilkę, uważać aby nie przypalić.

W międzyczasie gdy boczek będzie się podsmażał, ugotować makaron według własnych upodobań, al dente lub bardziej miękki. Gdy makaron będzie się gotować, do miseczki wlać kremówkę, dołożyć żółtka i starty parmezan - wymieszać rózgą lub mikserem dokładnie. Odstawić na chwilkę.

Ugotowany i przecedzony makaron (nie przelewamy wodą!) przełożyć na patelnię z boczkiem, trzymając jeszcze na palniku przesmażyć minutkę dokładnie mieszając makaron z boczkiem. Wyłączyć palnik i na patelnię wlać wcześniej przygotowany sos, mieszać szybko i dokładnie aby makaron dokładnie pokrył się sosem. Sos ma lekko się zagęścić, ale uważać aby nie zrobiła się jajecznica - ma być kremowy. Trzeba w odpowiednim momencie zdjąć patelnię całkiem z palnika i od razu podawać.

Makaron wyłożyć na talerze, posypać startym parmezanem i świeżo zmielonym czarnym pieprzem (dużo!). Można posypać natką pietruszki.

* Dla córki jej porcję specjalnie potrzymałam dłużej na patelni, aż jajka ścięły się bardziej - nie chciałam aby spożywała takie na wpół surowe.

** Dla takiej pasty, warto się szarpnąć na prawdziwy parmezan, aczkolwiek zwykły żółty ser też da radę - tylko ciiiiiiiiii, żeby Włosi nie słyszeli :)

Smacznego!

Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. Ostatnio właśnie chciałam spróbować spaghetti carbonara, bo do tej pory nie miałam okazji. Świetnie wygląda ;)


    Prosto z piekarnika (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze mam zamiar spróbować takie prawdziwe, na samych jajkach :) a carbonara z sosem śmietanowo-jajecznym pyszna :)

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłyśmy takiego spaghetti :) Jak już to zawsze był to klasyczny makaron z sosem pomidorowym :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie ten makaron też często nie gości na talerzach bo i jajka i kremówka to bomba kaloryczna, ale raz na jakiś czas nie umrzemy od tego :) a jest pyszne, jeśli oczywiście ktoś lubi sosy śmietanowe

      Usuń
  3. Musi być pyszny, wygląda pysznie i bardzo kremowo :)
    ale tego na samych jajkach też jestem ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten na samych jajkach też mam na liście, choćby dla porównania.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena