czwartek, 30 lipca 2015

Ciasto ucierane z wiśniami i orzechową kruszonką


Odkąd na stronie Smakowe Kubki zobaczyłam połączenie wiśnia-orzech nie było innej możliwości jak tylko sprawdzić i podobne ciasto upiec. W moim starym kajeciku z przepisami od mojej mamy mam zanotowany przepis na pyszne ciasto ucierane, które oryginalnie robione było z wiórkami kokosowymi podsmażanymi z cukrem i masłem. Uwielbiam ten spód i postanowiłam poeksperymentować robiąc ciasto wiśniowe obsypane orzechową kruszonką. Piszę poeksperymentować, ponieważ nie miałam pewności czy ciasto udźwignie ciężar wiśni wraz z kruszonką. Zwiększyłam ilość proszku do pieczenia i udało się, ciasto pięknie wyrosło, a kwaśne wiśnie świetnie współgrały ze słodkim spodem. Przepis jest na dużą blachę ciasta 40x23 cm. Szczerze polecam :)





Składniki

Ciasto ucierane:
  • 2 jaja
  • 1 szklanka słodkiej śmietanki 30% lub 36%
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2.5 łyżeczki proszku do pieczenia
Warstwa wiśni:
  • 0,5 kg wydrylowanych wiśni (świeżych, z zalewy lub mrożonych) lub inne owoce
  • 3 łyżki bułki tartej
Wiśnie na sicie odsączyć z nadmiaru soku. Wymieszać z bułką tartą - podczas pieczenia bułka wchłonie nadmiar puszczanego soku.

Orzechowa kruszonka:
  • 100 g miękkiego masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki orzechów (włoskich/laskowych)
Orzechy zmielić w malakserze lub młynku do kawy. Świetnie nada się też każdy rodzaj mąki orzechowej. Orzechy wraz z pozostałymi składnikami wyrobić między palcami na kruszonkę.

Przygotowanie:

Mąkę wraz z proszkiem przesiać. Jaja wbić do misy miksera, wraz z cukrem utrzeć na jasną i puszystą masę. Do utartych jajek dodawać partiami mąkę na przemian ze śmietaną kremówką. Całość zmiksować na gładką masę.

Dużą blachę (u mnie 40x23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i wysypać kaszką manną/bułką tartą. Wyłożyć na blachę ciasto, wyrównać szpatułką, wyłożyć wiśnie wymieszane z bułką tartą i obsypać równomiernie orzechową kruszonką.

Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 175oC i piec ciasto około godziny, do tzw suchego patyczka. Piekłam z funkcją termoobiegu.

Smacznego!


Zdjęcia czytelników:


Julianna z bloga Obiad gotowy!

Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

12 komentarze :

  1. jakie jest ciasto? wygląda na mięciutkie i puszyste, jakby wilgotne - a takie lubię najbardziej;) zapisuję sobie i chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest takie jak piszesz. Jest mięciutkie i puszyste, a przy tym nie wysuszone. To za sprawą kremówki w cieście. Spróbuj kiedyś i podzielisz się relacją. Pytałam mamy skąd ma przepis, a przepis jest od babci. To był mój ulubiony placek z dzieciństwa. Teraz zrobiłam jego metamorfozę :)

      Usuń
    2. bardzo chętnie upiekę, z wiśniami powinno być idealne!

      Usuń
  2. Orzechowa kruszonka musiała być dopełnieniem wspaniałej całości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam połączenia wiśnie i orzechy, dlatego tak bardzo chciałam to wypróbować. Jak dla mnie pycha :)

      Usuń
  3. Fantastycznie wygląda, uwielbiam ciasta z wiśniami a do tego te orzechy, mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, było pyszne i chyba najlepsze drugiego dnia po upieczeniu :)

      Usuń
  4. W czwartek jadę na targ, kupię trochę wiśni to zrobię to ciacho, myślę że nawet mój mąż się na nie skusi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałam i ciasto jest naprawdę pyszne :) jeśli pozwolisz to zamieszczę na swoim blogu zdjęcia z efektem mojego pichcenia, oczywiście z odnośnikiem do Ciebie :)

      Usuń
    2. Fantastycznie, że Ci smakuje. Po to są przepisy aby się nimi dzielić, a jeszcze wieksza radość jak ktoś korzysta i mu smakuje ;)

      Usuń
  5. melduję się po upieczeniu i spóbowaniu:) P-y-s-z-n-e! zrobiłam ze śliwkami, bez kruszonki i z brązowym cukrem (zmniejszyłam ilość). Byłam ciekawa smaku i konsystencji samego ciasta - nie zawiodłam się:) zdecydowanie do powtórki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Jeśli używamy inne owoce aniżeli kwaśne wiśnie to koniecznie cukier zmniejszamy, bo 2 szklanki to za dużo. Świetnie wykorzystałaś ten spód :) ja jeszcze mam zamiar wstawić to ciasto w oryginalnej wersji, tak jak babcia piekła gdy byłam mała.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena