czwartek, 23 lipca 2015

Mango lassi


Mango lassi jest to gęsty napój, tudzież koktajl, na bazie jogurtu naturalnego i jak nazwa wskazuje - mango. Szczypta kardamonu na wierzchu to kropka nad "i". Świetnie chłodzi w upalne dni, jak też jest idealne na śniadanie dla osób rozpoczynających dzień zdrowym koktajlem. W oryginale jest użyta woda, ja robiłam z mlekiem i jak dla mnie ta wersja jest lepsza. Przepis ze strony Tesco. Szczerze polecam :)


Składniki:

  • 1 dojrzałe mango 
  • 200 ml gęstego jogurtu naturalnego 
  • 25 ml miodu płynnego 
  • 150 ml zimnego mleka lub wody
  • kilka kostek lodu
  • szczypta mielonego kardamonu do posypania na wierzch

Przygotowanie:

Mango obrać, pozbyć się pestki, miąższ wrzucić do kielicha miksera, dodać jogurt, miód, mleko/wodę i kilka kostek lodu. Zmiksować na gładki płyn, w razie potrzeby jeszcze dosłodzić. Przelać do szklaneczek, posypać szczyptą mielonego kardamonu i podawać.

* moje mango okazało się lekko włókniste, po zmiksowaniu przecedziłam całość przez gęste sito i wtedy przelałam do szklaneczek.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

4 komentarze :

  1. A dzisiaj nam się udało dostać w markecie dwie sztuki mango po okazjonalnej cenie :D Już wiemy jak go wykorzystamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z córką uwielbiamy mango, a najbardziej takie ot sobie, pokrojone tylko w kostkę. Ten koktaj naprawdę mi zasmakował. Podzielcie się poźniej wrażeniami smakowymi ;)

      Usuń
    2. My z córką uwielbiamy mango, a najbardziej takie ot sobie, pokrojone tylko w kostkę. Ten koktaj naprawdę mi zasmakował. Podzielcie się poźniej wrażeniami smakowymi ;)

      Usuń
    3. Oczywiście my miodu nie użyłyśmy bo nie lubimy ale podobny koktajl robi się często z innymi owocami :) Bardzo nam smakowało szczególnie, że aż tak nie przepadamy za mango jedzonym solo :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena