środa, 22 lipca 2015

Sałatka z zupek VIFON (kurczak curry)


Zupki Vifon zawsze są u nas w domu na stanie. Są to ulubione zupki błyskawiczne mojego męża i gdy tylko serwuję coś, co mu do gustu nie przypasuje (np. pierogi na słodko) to zawsze sobie takie zupki robi, ale tylko i wyłącznie te. Tak jak jestem przeciwna, aby zupki zastępowały posiłki, tak taką sałatkę chętnie od czasu do czasu przygotowuję. Sałatki później nie doprawiamy niczym, cały smak jest w przyprawach dołączonych do tych zupek i ważne jest aby właśnie były to te zupki, kwestia innych składników to już tylko nasza inwencja. Pierwszy raz jadłam tą sałatkę wiele lat temu u mamy mojego męża, później tylko dobrałam składniki pod swój gust. Polecam :)

P.S. Wpis nie zawiera lokowania produktu :)


Składniki:

  • 2 zupki Vifon (czerwone, kurczak curry)
  • 1 duży ogórek świeży
  • puszka czerwonej fasoli
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • 4 jajka ugotowane na twardo.
  • pęczek rzodkiewek
  • 4-5 łyżek majonezu

Przygotowanie:

Przygotować zupki Vifon - makaron rozkruszyć, wsypać do większej miski, wsypać również dołączone przyprawy i zalać wrzątkiem ale tylko tyle aby zakryły makaron, nie więcej. Przykryć talerzem i zostawić aż makaron wchłonie wodę.

Ogórka obrać i pokroić w małą kosteczkę, włożyć do miseczki, posolić i zostawić aż ogórek puści sok, później odcedzić z nadmiaru soku. Jajka pokroić w kosteczkę, rzodkiewki w półplasterki. Kukurydzę i fasolę odcedzić z zalewy.

Gdy makaron napęcznieje, porządnie go przemieszać. Makaron powinien być sypki i cała woda powinna być wchłonięta. Do makaronu dodać składniki: jajka, kukurydzę, fasolę, rzodkiewkę i ogórka. Wszystko wymieszać. Na końcu dodać majonez, około 4 łyżek, tak aby uzyskać ulubioną konsystencję sałatki. Odstawić do lodówki aby smaki się przegryzły i całość schłodziła.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

9 komentarze :

  1. kiedyś królowały na każdej studenckiej imprezie, koleżanka z Ukrainy je robiła. Od tamtego czasu nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. t.zn. takiej sałatki nie jadłam:)

      Usuń
    2. uffffff, już myślałam, że taka głodówkę masz długo, hihihi.

      Usuń
  2. a ja uważam że te zupki to jedna wielka chemia i nie powinniśmy ich jeść i tak jest wystarczająco dużo chemii jest wokół nas

    pozdrawiam
    Halina z Nowego S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że takie zupki to sama chemia, jednak taka sałatka przygotowana 2 razy na rok nie jest w stanie większej krzywdy wyrządzić. Czytając skład tych przypraw zawartych w opakowaniu, nie różni się niczym od składu gotowych mieszanek przypraw typu Vegeta czy Kucharek, lub kostek rosołowych, których niektórzy używają na co dzień w swojej kuchni. Gorszym byłoby zastępowanie taką zupką posiłku regularnie. Niestety mój mąż je lubi i zawsze mam w zapasie 2 zupki na czarną godzinę, ale też zjada może 1 zupkę na miesiąc. Jest dorosły więc nie mogę mu zabronić, mogę tylko pokiwać głową. Na szczęście każdy jest dorosły i sam decyduje co je, ja tylko podałam propozycję. Dziękuję Halino za komentarz i pozdrawiam.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja :) Nigdy z taką sałatką nie miałam do czynienia.

    Prosto z piekarnika (klik!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, od jednej zupki nic się nie stanie :)

      Usuń
  4. Nie jemy zupek chińskich ale sałatka wygląda fajnie, ciekawy sposób przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne udała by się z każdym makaronem, np jakimś drobnym ryżowym a reszta to tylko kwestia odpowiedniego doprawienia. Tutaj właśnie chodzi o ten sos dodany do zupek. To on nadaje smak i nie jest to nic innego jak sosy chili itd dostępne tej firmy w większych opakowaniach.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena