poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Makaron z kurczakiem i kremowym sosem pomidorowym


Kilka miesięcy temu dodałam przepis na mój ulubiony sos pomidorowy autorstwa Jamiego Oliviera. Pisałam też, że go uwielbiam ponieważ jest uniwersalny - czy do pizzy, czy też do makaronu. Uwielbiam go też za to, że jest błyskawiczny. Dziś w nowej odsłonie - sos z dodatkiem kremówki i kurczakiem, podany z makaronem. Dzięki kremówce sos jest bardzo delikatny i aksamitny, naprawdę nie warto z niej rezygnować. Całość zrobiona w 20 minut, to kolejny atut. Pychotka :)


Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 1 kg pomidorów (lub 2 puszki pomidorów)
  • 1 łyżka oleju lub oliwy
  • 1-2 łyżeczki cukru
  • sól i pieprz
  • świeża lub suszona bazylia
  • 150 ml śmietany kremówki
  • 400-500 g makaronu, np. penne

Przygotowanie:

Piersi kurczaka pokroić w drobną kostkę, oprószyć solą i pieprzem, przesmażyć na patelni. Gdy kurczak będzie zrumieniony, dodać pokrojoną w kosteczkę cebulę i smażyć aż ładnie się zezłoci.

Zacząć gotować makaron wg instrukcji podanej na opakowaniu.

Pomidory sparzyć wrzątkiem i zdjąć skórkę, pokroić w ćwiartki usuwając zdrewniałe końcówki. Pestek nigdy nie usuwam. Pomidory zblendować i przelać na patelnię z kurczakiem i cebulą. Pogotować aż sos troszkę odparuje, doprawić odrobiną cukru, solą i pieprzem, jeśli używamy suszone zioła to dodać teraz. Na końcu dodać kremówkę - dobrej jakości kremówka nigdy się nie zwarzy dodawana do wrzącego sosu. Zagotować i pogotować chwilkę.

Ugotowany makaron odcedzić, z powrotem przełożyć do garnka w którym się gotował i całość zalać sosem z kurczakiem. Pogotować kilka minut delikatnie mieszając aby makaron ładnie wymieszał się z sosem.

Gorący makaron rozłożyć na talerze, posypać świeżą bazylią.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

7 komentarze :

  1. Ja chyba zrobię w tym roku takie sosy do słoików (same pomidory, bez śmietanki), żeby w zimie móc szybko ugotować coś pysznego. Makaron z kurczakiem w takim sosie zdecydowanie do mnie przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam, same pomidory bez cebuli smażonej. Otwierasz i masz :) Czy do pizzy, czy do dania. Wystarczy później ewentualnie doprawić czy zredukować. To jest mój ulubiony sos i jak widzisz ma baaaaardzo wiele zastosowań u mnie w kuchni :)

      Usuń
  2. Ale pyszny musi być ten sosik z dodatkiem kremówki :) obiad idealny dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat zawsze kremówkę leję "na oko" i teraz po prostu zobaczyłam ile mi zostało w pojemniczku i też taką gramaturę podałam w przepisie. Rzeczywiście kremówka nadaje gładkości, aksamitości, nie warto z niej rezygnować :D I widzę, że kremówki się nie boisz i chwała Ci za to! możemy obiady wspólnie jeść :D:D

      Usuń
  3. Szybko, prosto i pysznie :) Makaron nieraz ratuje życie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i takie dania cenię najbardziej :)

      Usuń
  4. Muszę spróbować zrobić ten sos, bo danie z nim wygląda bardzo apetycznie :)

    prostozpiekarnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena