piątek, 7 sierpnia 2015

Masło czosnkowe z natką pietruszki


Masło smakowe, ziołowe - w moim przypadku czosnek i pietruszka, aczkolwiek można dodać każdych innych ulubionych ziół. Swoim smakiem i aromatem pięknie wzbogaca potrawy - zrobiłam je z myślą o kolbach kukurydzy, lecz idealne jest do pieczywa, drożdżowych pachnących wypieków, grzanek i pokrojone w plastry położone na mięsie świeżo zdjętym z grilla. Polecam i to bardzo!


Składniki:

  • kostka masła
  • garść natki pietruszki (lub więcej wg gustu)
  • 4 ząbki czosnku
  • sól do smaku

Przygotowanie:

Masło musi być miękkie, ale nie roztopione.

Masło umieścić w miseczce, dodać pokrojoną natkę pietruszki, wyciśnięty przez praskę czosnek. Wymieszać wszystko razem łyżką lub widelcem. Posolić do smaku i gotowe.

Można przełożyć do miseczki lub uformować wałeczek: rozłożyć kawałek folii spożywczej, na środek wyłożyć masło i całość zwinąć jak cukierek. W ten sposób po ponownym stężeniu można kroić w plastry, które położone na gorącym mięsie pięknie zaczną się roztapiać oddając swój aromat i smak.

Gotowe masło przechowywać w lodówce.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

16 komentarze :

  1. Super! Lubię takie masełka smakowe - ostatnio mam fazę na cebulowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebulowe z prażoną/zezłoconą cebulką? To jest myśl :))

      Usuń
  2. O tak, ja najbardziej lubię takie masełko jak się roztapia na grzankach :) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj jak je przygotowywałam to specjalnie nie wybrałam dokładnie z miseczki, tylko kromką chleba wybierałam resztę, normalnie miski można byłoby nie myć hehe

      Usuń
  3. Kanapki z dodatkiem takiego masełka na pewno smakują obłędnie, muszę spróbować je zrobić :)

    prostozpiekarnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne jest szczególnie w wypiekach z piekarnika, tak jak często bagietki czosnkowe w sklepach

      Usuń
  4. zobaczyłam te zgrabną osełkę i pomyślałam, że znowu "bawiłaś się" ubijaniem śmietanki;) Ty masz ziołowe masełko, ja domowy chlebek - byłaby prawdziwa uczta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, nie obraź się, ale ze mnie taki łasuch, że oddałabym to masełko nawet całe do Twojego domowego chlebka a ja bym wzięła od Ciebie wczorajsze ciasto z morelami :D:D:D

      Usuń
  5. Ja także robię masło czosnkowe, chociaż nie dodawałam nigdy natki pietruszki. A muszę spróbować (: najczęściej nacinam bagietki, smaruję masełkiem i zapiekam. Pycha (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi strasznie zasmakowało to połączenie jak robiłam pastę z bobu, czosnek + pietruszka. Niektórzy dają jeszcze koperek. Zawsze kwestia upodobań osobistych.

      Usuń
  6. Musi być bardzo aromatyczne :D I jeszcze domowy chlebek świetnie by się tu sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po domowy chlebek to do Julianny hhehehe :))

      Usuń
    2. Dobra, to my przyniesiemy ze sobą nadziane nasze czarno-białe bułeczki :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena