piątek, 4 września 2015

Puree ziemniaczano-kalafiorowe z palonym masłem rozmarynowym


Kolejny świetny przepis ze strony Magazyn Kuchenny na pyszne puree ziemniaczano-kalafiorowe. Autorka przepisu podała to puree z piersią kurczaka i palonym masłem szałwiowym. Natomiast u mnie puree pojawiło się w towarzystwie schabowego i palonego masła, ale rozmarynowego. Puree jest niezwykle kremowe i godne polecenia. A masło? Masło proszę pilnować, bo inaczej będziecie musieli je robić dwa razy jak ja :) Polecam serdecznie!


Składniki:

Puree:
  • 200 g obranych i pokrojonych ziemniaków
  • 300 g kalafiora podzielonego na różyczki 
  • 3 łyżki śmietanki kremówki (dałam mleko)
  • 3 łyżki zimnego masła
  • ¼ szklanki startego parmezanu (użyłam zwykłego żółtego sera, goudy)
  • sól do smaku 
Masło rozmarynowe:
  • 1/4 kostki masła
  • szczypta suszonego rozmarynu lub kilka igiełek świeżego

Masło umieścić w garnuszku, gdy już troszkę się roztopi dodać rozmaryn i ciągle mieszając podgrzewać aż masło stanie się brązowe ale nie spalone. Natychmiast zdjąć z palnika. Zajmuje to dosłownie minutkę i łatwo zrobić masło spalone, zamiast palonego.

Przygotowanie:

Przygotować większy garnek tak aby zmieściły się ziemniaki, jak i kalafior.

Najpierw ziemniaki umieścić w garnku, ugotować w osolonej wodzie do miękkości. Małe kawałki są gotowe po około 15 min. Około 5 min przed końcem gotowania dodać do gotujących się ziemniaków różyczki kalafiora. Gdy warzywa będą miękkie odlać wodę a garnek z powrotem umieścić na palniku, potrząsając zawartością odparować z resztek wody. Na końcu dodać śmietankę (mleko), masło i ser. Ubić wszystko razem tłuczkiem do ziemniaków, posolić do smaku.

Puree podawać z dowolnymi dodatkami, pyszne jest polane masłem rozmarynowym w towarzystwie kotletów, czy to wieprzowych czy drobiowych.


Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. do wypróbowania, zdecydowanie! kalafiory lubię, puree jeszcze nie robiłam - nie ma na co czekać;)

    OdpowiedzUsuń
  2. strasznie mi zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, masło palone lubi się naprawdę spalić, jak się go nie upilnuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz wspaniałe przepisy u siebie, dziękuję! a jeśli chodzi o masło, tylko zdążyłam się odwrócić aby przewrócić kotleta na patelni - na szczęście robi się je błyskawicznie więc aż takiego problemu nie było :)

      Usuń
  4. Ale to wszystko musi być niezwykle aromatyczne :) Niestety nadmiaru masła musimy unikać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez masła nie ma puree. Jak nie ma masła to nie jest puree heehheh :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena