poniedziałek, 14 września 2015

Śledzie w zalewie octowo-korzennej


Śledzie niedawno na stałe zagościły w moim menu. Dopiero wtedy gdy zaczęłam próbować ich różne sposoby przyrządzania mogę stwierdzić, że śledzie lubię. Tym razem śledzie w zalewie octowo-korzennej z dodatkiem soku jabłkowego i korzennych przypraw. Połączenie niebywałe i nietuzinkowe, bardzo smaczne. Przepis pochodzi z opakowania imbiru mielonego firmy Prymat.



Składniki:

  • 500-600 g śledzi (np. typu matias)
Marynata:
  • 1/2 szklanki octu jabłkowego
  • 1/2 szklanki soku jabłkowego
  • 2 liście laurowe
  • 1/2 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3 goździki
  • 5 ziaren pieprzu czarnego
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 cebule (pokrojone w półplasterki)
  • sól do smaku

Przygotowanie:

Śledzie wymoczyć w zimnej wodzie, zmieniając wodę w międzyczasie 1-2 razy. Następnie śledzie pokroić w kawałki wg uznania - u mnie takie na jeden gryz.

W garnuszku umieścić wszystkie składniki marynaty wraz z pokrojoną cebulą. Zagotować i wystudzić. Filety śledziowe umieścić w salaterce lub misce, zalać ostudzoną marynatą, przykryć pokrywką lub folią i wstawić do lodówki na minimum 24 h.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

4 komentarze :

  1. Zdecydowanie nie jesteśmy fankami śledzi. Co prawda jak babcia w czasie świąt zmusi żeby spróbować to nie możemy odmówić ale nie jest to nasze ulubione danie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo długo śledzi nie robiłam ani nie jadłam, dopiero jak poszłam na swoje i zaczęłam robić inne aniżeli w oleju czy w occie.

      Usuń
  2. Przepis bardzo ciekawy, chyba się skuszę i zrobię, zastanawiam się tylko, jak długo takie śledziki można przechowywać w lodówce. Czy jak postoją kilka dni, nie zrobią się za bardzo "octowe"?
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śledzie nie mają intensywnego posmaku octu, sok jabłkowy załagodził jeszcze smak. Nam bardzo smakowały i stały u mnie prawie 6 dni, z dnia na dzień coraz lepsze.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena