środa, 7 października 2015

Domowa woda różana


O wodzie różanej przypomniałam sobie gdy oglądałam odcinek Top Chef, gdzie jeden z uczestników przygotował lody, właśnie z wodą różaną. Kilka dni później będąc u babci zauważyłam piękne kwiaty dzikiej róży - jeszcze nie oberwane, jędrne i bardzo intensywnie pachnące. Nie namyślając się dłużej szybko je oberwałam i zrobiłam niewielką ilość tejże wody. Ale pięknie pachnie! Korzystałam z przepisu znalezionym na blogu Kuchenne fascynacje. Za rok koniecznie powtórka, mam nadzieję, że już z płatków mojej róży ogrodowej - tyle przepisów z różą ciągle czeka :)


Składniki:

  • 25 dag płatków róży
  • 1 litr ciepłej wody (najlepiej przegotowana i troszkę ostudzona)
  • sok z jednej cytryny 

Przygotowanie:

Zerwane płatki róż przebrać, usunąć wszelkie zanieczyszczenia i uszkodzenia. Jeśli będziemy używać odciśnięte płatki np do konfitur, należy również oberwać białe końcówki, które są gorzkie. Płatki zważyć, umieścić na sicie i przelać je gorącą wodą z czajnika. Płatki róży umieścić najlepiej w szczelnym słoju z gumką, zalać wodą, dodać sok z cytryny i zamknąć. Odstawić na 2 dni w ciemne miejsce, np do szafki.

Po dwóch dniach całość przelać przez sito odciskając dobrze płatki róż (grzbietem łyżki), wodę zlać do buteleczki lub słoiczka. Wodę różaną przechowywać w lodówce 2 tygodnie od przyrządzenia. Można też wodę różaną zamrozić np. w małym foremkach silikonowych na kostki lodu - wtedy przydatność sięga 6 miesięcy.

Intensywność koloru zależy od koloru płatków róż.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. zapach jest przepiękny, choć wiem, że nie wszyscy lubią go w jedzeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam konfiturę różaną, mam zamiar w przyszłym roku iść na różany "szaber" heheheh

      Usuń
  2. My ostatnio nawet polubiłyśmy różane smaki ale chyba nie na tyle żeby od razu robić wodę różaną :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuchajcie tej mojej wody to co kot napłakał, miałam garść dużą płatków a to zaledwie 5 g było, zatem wody wyszło mi niewiele. U mnie górę wzięła ciekawość :D

      Usuń
  3. Podobno jest bardzo popularna w krajach arabskich, dodaje się ja np. do ciast :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ogólnie dodaje się ją do różnych wypieków - zapach jest cudny, ja lubię smaki różane więc mi odpowiada. Niektórym przeszkadza niczym sztuczne perfumy.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena