sobota, 17 października 2015

Gofry Bajaderki


Miłością niezmierną kochamy gofry belgijskie, jednak gdy nie mam czasu na czekanie na ciasto drożdżowe kolejnym top przepisem są te gofry. Gofry z przepisu Bajaderki, znalezione na stronie Moje Wypieki. Przepis ten towarzyszy mi od dobrych kilku lat i zawsze gofry wychodzą lekkie i chrupiące. Polecam szczerze!




Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego
  • 2 jajka (żółtka oddzielone od białek)
Dodatki:
  • dżem
  • sos czekoladowy
  • bita śmietana
  • owoce
  • cukier puder

Przygotowanie:

Rozgrzać gofrownicę. 

Białka oddzielić od żółtek i umieścić w osobnym naczyniu. Wszystkie składniki oprócz białek umieścić w misie i zmiksować na gładką masę. Na końcu ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie połączyć z ciastem.

Gofry smażyć na rozgrzanej dobrze gofrownicy, około 2-3 minuty. Upieczone przekładać na kratkę do studzenia. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. mmmm, zjadałbym! przerobiłam już kilka przepisów na gofry, mam swój ulubiony. A gofry drożdżowe mnie nie podeszły, brakowało im lekkości. Być może coś zrobiłam nie tak albo gofrownicę mam za słabą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam gofrownicę taką 20 letnią, mocną i w żadnej innej nowoczesnej gofry tak nie wychodzą. Widziałam Twój przepis, bardzo podobny :) Też nie omieszkam wypróbować

      Usuń
  2. Jak ja lubię gofry :) szkoda tylko, że tak rzadko mam okazję je jeść

    prostozpiekarnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też wbrew pozorom często nie robię

      Usuń
  3. Bardzo rzadko robimy gofry ale teraz to dopiero nam apetytu narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie córka prosiłam chyba ze dwa miesiące ... ciągle bark czasu

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena