wtorek, 20 października 2015

Owsianka z gruszką, cukrem cynamonowym i orzechami


Kolejna pyszna i rozgrzewająca owsianka z dodatkiem gruszki. Tym razem z gruszką gotowaną bezposrednio z owsianką, podana z orzechami i cukrem cynamonowym. Korzystałam z przepisu znalezionym na stronie Dietetyk w stolicy i bardzo, ale to bardzo polecam!



Składniki:

  • 200 ml mleka 
  • 4 łyżki płatków owsianych 
  • 1 gruszka 
  • 1-2 łyżeczki miodu lub cukru
  • cukier cynamonowy lub cynamon
  • garść orzechów (włoskich, laskowych lub każdych innych)

Przygotowanie:

Mleko wlać do garnuszka, ustawić na palniku i zagotować. Do gotującego się mleka dodać płatki owsiane, pogotować na małym ogniu aż płatki zmiękną (około 7-8 minut). W międzyczasie umyć gruszkę, pokroić w grubszą kostkę (zostawić kilka plasterków do dekoracji). Gdy owsianka wyraźnie zgęstnieje dodać pokrojoną gruszkę, miód lub cukier i pogotować jeszcze kilka minut mieszając od czasu do czasu.

Gotową owsiankę przełożyć do miseczki, posypać posiekanymi orzechami (można je wcześniej uprażyć na suchej patelni), udekorować plasterkami gruszki i posypać cukrem cynamonowym lub zwykłym cynamonem.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

8 komentarze :

  1. Super pomysł z ugotowaniem gruszki razem z owsianką- wszystko musiało przesiąknąć smakiem gruszki :3
    Świetna owsianka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawa za pomysł należą się autorowi przepisu, z którego korzystałam. Natomiast rzeczywiście gotując gruszke wraz z owsianka całość przechodzi jej smakiem jednocześnie kawałki gruszki pozostają ciągle wyraźnie wyczuwalne a nie rozgotowane.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Szukam dowodów na to, że owsianka wcale nie musi być nudna i każdego dnia może smakować inaczej ;) dobrze mi idzie? ;)

      Usuń
    2. pysznie Tobie idzie! owsiankę kiedyś znałam tylko w postaci ugotowanej ma mleku słodkiej kaszki. Czasem mam ochotę na taką właśnie owsiankę, ale to bardzo rzadko. Natomiast te nowoczesne różne wariacje i pomysły są tak smaczne, że można by codziennie jeść inną, niepowtarzalną, pyszną owsiankę.
      Ja wczoraj np. zrobiłam z lekko podgotowanym (nierozgotowanym) jabłkiem, z cynamonem, masłem orzechowym. Dobra była;)

      Usuń
    3. nie wątpię, ja pokochałam owsianki :)

      Usuń
  3. Owsianka pod każdą postacią jest u nas mile widziana a gruszka pasuje do niej wręcz idealnie :D Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena