środa, 28 października 2015

Smalczyk z cebulką i gruszką


Postawiłam na stole chudziutkie szyneczki, delikatną polędwicę, świeże pomidorki, ogórki i smalczyk z gruszką między nimi ... a na stole cuda się dzieją - każdy dba o linię i zdrowo je, a smalczyk znika sam, ot co :) Dodatek pysznej gruszki do smalczyku nadał fantastycznego posmaku, nie wiem czy nie lepszego niż z jabłuszkiem. Ten smalczyk zrobiłam typowo na słoninie, połowę z gruszką a drugą połowę z jabłkiem. Przy okazji smalczyku polecam również "smażytko" - smalec ale z podduszanym wcześniej mięsem.



Składniki:

  • 800 g słoniny bez skóry
  • 200 g wędzonego podgardla lub boczku (można pominąć)
  • 2 gruszki
  • 3 cebule
  • 2 łyżki majeranku
  • sól

Przygotowanie:

Słoninę i podgardle/boczek zmielić w maszynce do mielenia mięsa. Włożyć do szerokiego rondla i wstawić na palnik. Wytapiać słoninę aż zaczną się robić złote skwarki (około 20 min). W międzyczasie cebulę obrać i pokroić w kostkę. Gruszki umyć, wraz ze skórką przeciąć na pół, wydrążyć gniazdo nasienne i zetrzeć na tarce - ja cebulę wraz z gruszką posiekałam malakserem.

Gdy skwarki już będą ładnie wypieczone dodać posiekaną cebulkę z gruszką, smażyć aż cebulka się zezłoci. Na końcu dodać majeranek. Zostawiam zawsze garnek na płycie aż samo wystygnie. Solę do smaku gdy już całość nie będzie gorąca. Następnie smalczyk wkładam do mniejszych pudełeczek lub słoiczków - część malutkich porcji mrożę, idealne później są do okraszenia pierogów czy kopytek.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

7 komentarze :

  1. hmm, nie przepadam za smalczykiem, jadłam chyba 2 razy w życiu... ale dodatek gruszki sprawia, że mam ochotę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko, że jak smalczyku nie lubisz to nawet ta gruszka nie pomoże. Może zrobisz wege smalczyk z gruszką z białej fasoli lub kaszy czy czegoś wege? Właśnie ta wege wersja z gruszką była dla mnie inspiracją aby gruszkę połączyć z tradycyjnym smalcem.

      Usuń
  2. Jakoś szczególnie za smalcem nie przepadamy ale jak nasza mama zrobi taki z jabłkiem i pomidorkiem to normalnie ślinka cieknie :P Twój na pewno z apetytem byśmy zjadły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomidorek w smalcu czy na smalcu? wersji z pomidorkiem nie jadłam a brzmi kusząco ...

      Usuń
  3. W smalcu :) taki pokrojony w drobniutką kostkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się ostatnio napaliłam na smalczyk ze śliwką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ja, ja bym zjadła ale z taką wędzoną, suszoną - zrób pierwsza a ja po Tobie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena