sobota, 14 listopada 2015

Ziemniaki Hasselback


Ziemniaki wcale nie muszą być nudne. Udowodniła to Julianna jakiś czas temu przygotowując ziemniaki zapiekane Hasselback, robiąc na nie nieziemski apetyt aż w końcu ja też musiałam je zrobić. Jest to sposób zapiekania ziemniaków rodowodem ze Szwecji. I nie wiem na co zwlekałam tak długo, bo wbrew pozorom ich przygotowanie nie zajmuje wiele czasu. Dłużej natomiast tylko trzeba czekać na efekt końcowy, ponieważ pieką się dłużej aniżeli gotowane. A jak pięknie wyglądają. Młode ziemniaki wystarczy tylko dobrze wyszorować i zapiec ze skórką. Ziemniaczki jesienne zawsze obieram. I tak jak na fb wspomniałam, była walka na widelce o ostatniego ziemniaka ... wygrał mąż :)




Składniki:

  • ziemniaki (najlepiej podłużne i tej samej wielkości)
  • olej/oliwa
  • sól, pieprz
  • ulubione zioła i przyprawy (u mnie tymianek)

Przygotowanie:

Ziemniaki obrać lub jeśli pieczemy ze skórką - dobrze wyszorować. Każdego ziemniaka ponacinać w wachlarzyk, uważając aby nie przeciąć ziemniaka do końca.

Używając sposobu podanego przez Juliannę, ziemniaka położyłam na łyżce i nacinałam nożem, nóż zatrzymywał się na brzegach łyżki.



Przyszykować blachę z wyposażenia piekarnika (wyłożyć matą teflonową lub papierem do pieczenia) lub naczynie do zapiekania. Spryskać olejem/oliwą lub wysmarować masłem.

Ponacinanie ziemniaki ułożyć w naczyniu lub na blasze, oprószyć solą, pieprzem i posypać ulubionymi ziołami i przyprawami (np. tymianek, rozmaryn, bazylia, oregano, papryka czerwona). Spryskać lub skropić ziemniaki olejem/oliwą (używam  buteleczki ze sprayem do oliwy/octu).

Blachę lub naczynie wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 1800C i zapiekać około 40-50 minut aż ziemniaki będą miękkie a góra zrumieniona. W zależności od wielkości ziemniaków czas zapiekania może wydłużyć się nawet do godziny.

Na koniec pieczenia można załączyć górną grzałkę lub opcję grilla w piekarniku i zapiec aż do uzyskania złotego koloru.

* ziemniaki piekłam wraz z kurczakiem, godzinę przed końcem pieczenia kurczaka ustawiłam blachę z ziemniakami na najniższym poziomie. Następnie gdy kurczak był gotowy blachę wstawiłam na górny poziom i zapiekałam aż do uzyskania złotego koloru. Zanim rozłożyłam talerze i wyłożyłam kurczaki, ziemniaczki pięknie się zezłociły.

Przepis bierze udział w akcji organizowanej przez Mops w kuchni
Kuchnia skandynawska 2015


Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

9 komentarze :

  1. Oj u nas chyba też byłaby niezła bitwa o te ziemniaczki :P Pewnie cały dzień musiałybyśmy je piec żeby wszyscy się najedli :D

    P.S. Zapraszamy do udziału w naszym konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak się cieszę, że Wam posmakowały;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic dodać nic ująć, ale my uwielbiamy wszelakie pyrki

      Usuń
  3. Nie wiem czy wiesz, że te ziemniaczki pochodzą ze Szwecji. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Kuchnia skandynawska 2015.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem, dziękuję za zaproszenie do akcji. Tylko coś dodanie banerka mi nie wychodzi :(

      Usuń
    2. Zadziałało - kochana masz błędny kod do skopiowania. Ja teraz pobrałam ze strony miksera i tu nie ma błędu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena