czwartek, 11 lutego 2016

Bajaderki czekoladowo-pomarańczowe


Bajaderki - drugie życie ciast :) Małe słodkie kuleczki, do których przygotowania potrzebne są resztki ciasta, każdego suchego bez dodatków kremów, musów, owoców itd. Może być to reszta zeschniętej babki, resztki biszkoptu czy nieświeżych już drożdżówek. Z braku takich resztek będą idealne również biszkopciki, które można nabyć w każdym sklepie. Może będę nieskromna, ale u nas nigdy takie resztki nie zostają, dlatego gdy robiłam tort żabę szybko schowałam obkrojone części ciasta i zamroziłam. Piszę szybko bo i na takie resztki u nas znajdę amatorów. Za każdym razem można nadać inny smak takim bajaderkom - dżem wiśniowy, suszone wiśnie i migdały; powidła śliwkowe i suszone śliwki; dżem morelowy i suszone morele ... ileż jeszcze kombinacji można znaleźć. U mnie dziś wersja czekoladowo-pomarańczowa z kandyzowaną skórką pomarańczową, w wersji dla dorosłych polecam dodać troszkę likieru pomarańczowego. Obtoczyłam tylko w kakao, choć można w czekoladzie. Bazowałam na przepisie ze strony Moje Wypieki, choć jak widać wyszło zupełnie co innego. Z podanych proporcji wyszło mi 16 słodkich kuleczek :)


Składniki:

  • 250 g pokruszonych ciastek, ciast, muffinek, itp. (bez masy kremowej, bez żelatyny, bez owoców, mogą być z bakaliami) - dałam ciasto babkowe (200 g) i resztę herbatników
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżka cukru (można pominąć)
  • 30 g masła
  • 1 łyżka kakao
  • kilka kropel ekstraktu pomarańczowego lub likieru (można pominąć)
  • 100 g dżemu pomarańczowego (dałam domowy)
  • 1 łyżka skórki pomarańczowej kandyzowanej


Do obtoczenia:
  • kakao

Przygotowanie:

Pokruszone ciasta umieścić w misie (u mnie w misie miksera). W rondelku umieścić mleko, masło, cukier, kakao i całość podgrzać do momentu roztopienia masła, zostawić do lekkiego ostudzenia.

Do ciastek dodać dżem, skórkę kandyzowaną, kilka kropel ekstraktu i mieszankę z rondelka. Całość wymieszać, mieszałam końcówką mieszającą robota.

Z masy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, obtaczać w kakao i odkładać do papilotek lub na tackę. Schować do lodówki aby stężały. Gdy lekko stwardnieją są już gotowe do konsumpcji.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. Jeszcze się nie zmierzyłam z bajaderkami oko w oko w kuchni :) Muszę podjąć to wyzwanie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, proste, szybkie a jakie pyszne. Nie do uwierzenia, że to tylko sposób na zagospodarowanie resztek :)

      Usuń
    2. No własnie a mnie coś powstrzymuje, a le skoro tak mówisz -robię!:)

      Usuń
  2. Na takie bajaderki byś nas skusiła, bo uwielbiamy kiedy nam jakieś biszkopty zostają :D Ale te tak jak u Ciebie szybko znikają, więc trzeba się spieszyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze można specjalnie zakalca poczynić :)

      Usuń
  3. czasem specjalnie piekę większy biszkopt lub babkę, żeby było z czego bajaderki zrobić;)
    p.s. nawet pochorować sobie spokojnie bez gotowania nie potrafisz;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena