środa, 16 marca 2016

Bułeczki maślane z rodzynkami


Przepyszne, pachnące masłem i lekko słodkie bułeczki z rodzynkami polecają się na śniadanie, podwieczorek lub kolację. Smaczne z dżemem, z samym masełkiem lub po prostu ot tak. Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki. Zrobiłam z połowy porcji i już zmniejszone proporcje podaję niżej, wyszło mi 12 większych bułeczek. Dodałam tylko więcej rodzynków, wcześniej namoczonych. Polecam serdecznie.




Składniki:

  • 75 g roztopionego masła
  • 250 ml letniego mleka
  • 20 g świeżych drożdży lub 10 g suchych
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 75 g cukru
  • 500 g mąki pszennej
  • 150 g rodzynków
Dodatkowo:
  • jajko roztrzepane z łyżką mleka

Przygotowanie:

Rodzynki wsypać do miseczki, zalać wrzątkiem i zostawić do napęcznienia.

Drożdże rozpuścić w połowie ciepłego mleka z dodatkiem łyżki cukru. Suche drożdże wystarczy wymieszać z mąką. W misie miksera umieścić mąkę, sól, cukier, wlać drożdże i wyrobić. Pod koniec dodać roztopione masło i ponownie wyrobić tak, aby ciasto było miękkie i elastyczne. W razie potrzeby dodać odrobinę mąki więcej. Na koniec dodać odcedzone rodzynki - wmieszać do ciasta, krótko wyrabiając. Z ciasta uformować kulę, włożyć do miski oprószonej mąką, przykryć lnianą ściereczką i pozostawić w cieple do wyrośnięcia i podwojenia objętości na około 1,5 h.

Wyrośnięte ciasto odgazować wyrabiając krótko. Z ciasta odrywać porcje, formować bułeczki. U mnie 12 sztuk po 120 g każda. Bułeczki układać na blasze wyścielonej papierem do pieczenia lub matą teflonową, w odstępach. Przykryć ściereczką i pozostawić do napuszenia na około 40 min.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 220oC. Napuszone bułeczki posmarować roztrzepanych jajkiem i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec około 10-12 min, większe około 15 min, do zezłocenia. Bułeczki wystudzić.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

8 komentarze :

  1. nie przepadam za rodzynkami,zamiast rodzynek dałabym gorzką czekoladę,ooo tak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to jest świetny pomysł z czekoladą :) A my tak uwielbiamy rodzynki, że zwiększyłam ilość niż w oryginale

      Usuń
  2. Piękne, rumiane, puszyste. Jeszcze takich nie robiłam, z rodzynkami.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warte zrobienia, pyszne nawet na drugi dzień

      Usuń
  3. takie śniadanie ja rozumiem;) nawet gdybym musiała nie z własnej woli wstać o 4...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jednak wolałabym się wyspać niż tłuc ciasto drożdżowe heheh

      Usuń
  4. Po prostu nie wytrzymamy za chwilę! Cały wieczór będziemy myśleć o takich bułeczkach jedzonych z masełkiem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja o Waszym torcie zajączku, nie napiszę już, której wersji hehehe

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena