niedziela, 17 lipca 2016

Ogórki małosolne na sucho - po rosyjsku


Póki nie zrobiłam, nie uwierzyłam. Ogórki małosolne na sucho już w ubiegłym roku podbiły blogi kulinarne i królują również w tym roku. Do ogóreczków potrzebujemy mocnego woreczka foliowego, takiego specjalnego na mrożonki, przypraw i kopru - bez dodatku wody. Dzięki temu nawet na wakacjach czy na wyjeździe możemy przygotować sobie ogóreczki małosolne, które na kolejny dzień już można jeść. W smaku nie różnią się od tych tradycyjnych, mają za to intensywniejszy kolor, są bardziej jędrne i chrupkie. Ogóreczki pycha, a przepis od Julianny :)






Składniki:

  • 1 kg ogórków gruntowych
  • 2 baldachy kopru
  • kawałek korzenia chrzanu (wielkości kciuka)
  • liść chrzanu
  • 2-3 liście czarnej porzeczki/wiśni (można pominąć)
  • 4-5 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka ziaren gorczycy
  • 1 płaska łyżka soli
  • mocny worek foliowy na mrożonki o pojemności ok 4 l

Przygotowanie:

Ogórki dobrze umyć, przełożyć do miski, zalać zimną wodą i pozostawić na około godzinę. Następnie wyjąć z wody, osuszyć papierowym ręczniczkiem lub serwetką i obciąć piętki. Chrzan obrać i pokroić w słupki, czosnek obrać i pokroić w plasterki.

Ogórki włożyć do worka, dodać liście, koper, czosnek, chrzan. Wsypać sól i gorczycę, potrząsając całość wymieszać aby przyprawy dobrze pokryły ogórki.

Worek mocno ścisnąć, żeby wyszło powietrze. Całość związać lub nałożyć klips. Tak przygotowany worek włożyć do lodówki na 4 godziny, następnie wyjąć i pozostawić w temperaturze pokojowej na 20 godzin. Po tym czasie ogórki są gotowe do jedzenia. Można przełożyć je do słoika a następnie przechowywać w lodówce.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

6 komentarze :

  1. Słyszałam o nich, a nigdy się nie skusiłam .. pora to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już mam je w planach, jak tylko dostanę młode gruntowe ogórki, zabieram się do dzieła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam podobnie - dopóki nie spróbowała, nie wierzyłam, że tak można i że ogórki są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ogórki po rosyjsku, niestety Ewuniu, ale mnie nie podeszły i moim znajomym też...skasowałam przepis na blogu, bo większość jednak wolała metodę tradycyjną....jedna płaska łyżka soli inaczej się rozkłada w ogórkach , a inaczej w wodzie, one po prostu były zbyt słone...no, ale zależy co kto lubi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Danuś, zależy co kto lubi. Ja na litr wody daję czubatą łyżkę soli, lubimy słone - dla mnie te nie są zbyt słone. Bardzo nam odpowiadają w smaku, a jeszcze bardziej w przygotowaniu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena