niedziela, 25 września 2016

Suszone gruszki


Z suszarką do owoców bardzo się zaprzyjaźniłam, oprócz bananów i wiśni mam jeszcze ususzone gruszki a niedługo będę suszyć śliwki i jabłka :) Suszone owoce są świetne do muesli, wypieków i do podjadania jako zdrowe przekąski. Polecam serdecznie :)



Składniki:

  • gruszki
  • suszarka do owoców

Przygotowanie:

Gruszki umyć, obrać ze skóry lub zostawić ze skórką i pokroić na cienkie plasterki. Regularnie układać na tacach od suszarki do owoców. Przed ułożeniem można je skropić sokiem z cytryny aby zachowały jasny kolor - nie robiłam tego.

Owoce suszyć około 10 godzin, suszyłam w temperaturze 70oC. W połowie suszenia zmienić kolejność tac - te z samego dołu przełożyć na górę aby gruszki suszyły się równomiernie. Suszyłam do całkowitego wysuszenia, po przełamaniu pękały.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

11 komentarze :

  1. niestety, nie mam wszystkich potrzebnych składników, tzn tylko gruszki mam, ale suszarki brak;) Mam nadzieję, że ciocia mi nasuszyła cukrówek latem, też będę miała co podjadać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w piekarniku też można, ale suszarka wygodniejsza :)

      Usuń
    2. wiem, wiem, ale nie chce mi się bawić z piekarnikiem... liczę na ciocię;)

      Usuń
  2. Może skuszę się na ich przyrządzenie. :) Zapraszam na mój blog kulinarny! :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka suszarka do owoców to calkiem fajna sprawa. Takie domowe są z pewnością lepsze od kupnych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie lepsze od tych suszonych azotem, i tańsze od tych "bio"

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena