poniedziałek, 9 stycznia 2017

Krewetki panierowane


Niedawno kupiłam ładne krewetki argentyńskie średniej wielkości, włożyłam je do zamrażalnika i myślałam jakby je podać aby zaskarbiły sobie sympatię męża. Poprzednie wydanie w sosie śmietanowym nie zyskały w naszej rodzinie zwolenników. Poczytałam tu i tam, i jak tak spojrzę na efekt końcowy to wyszła nie lada improwizacja - połączyłam kilka sposobów w jeden i wyszły rewelacyjne krewetki, aromatyczne, pełne smaku, lekko pikantne i w chrupiącej panierce. Najlepszą rekomendacją jest to, że mąż zjadł z zachwytem, córcia spróbowała ale to jednak nie jej smaki. I jest tylko jedna wada - mało ich było i szybko znikały, dlatego zdjęcia są takie jakie są. Polecam serdecznie :)





Składniki:

  • 250 g krewetek  (waga po oczyszczeniu - miałam argentyńskie)
Marynata:
  • sok z 1/4 cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • 1/2 papryczki chili
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
Panierka:
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Do smażenia:
  • masło klarowane
Sos jogurtowo-czosnkowy z natką pietruszki:
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 3-4 ząbki czosnku (lub mniej w zależności od gustu)
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • sok z cytryny 
  • sól i pieprz
W miseczce umieścić jogurt naturalny, dodać do niego przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku oraz posiekaną natkę pietruszki, na koniec doprawić do smaku solą i pieprzem oraz sokiem z cytryny. Schłodzić aby smaki się przegryzły.

Przygotowanie:

Przygotować krewetki - jeśli mieliśmy mrożone, zalać je letnią wodą, po chwili się rozmrożą. Krewetki nieobrane pozbawić pancerzy, zostawiając ogonki (moje się oberwały przy obieraniu z pancerzy). Krewetki nieoczyszczone naciąć delikatnie wzdłuż tułowia i wyciągnąć czarne jelito. Krewetki opłukać pod zimną wodą i osuszyć. Oprószyć solą i pieprzem.

Przygotować sos, aby zdążył się przegryźć.

Przygotować marynatę: do miseczki wcisnąć sok z cytryny, dodać oliwę, przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekaną drobno połowę papryczki chili i natkę pietruszki. Wszystko wymieszać, włożyć krewetki, delikatnie przemieszać i odstawić krewetki do zamarynowania, minimum na 30 min.

Po tym czasie w miseczce roztrzepać jajko. W drugiej miseczce (miałam taką z pokrywką) wymieszać obie mąki. Zamarynowane krewetki obtoczyć w jajku a następnie w wymieszanych mąkach - krewetki obtoczone w jajku przełożyłam do miski z mąkami, nakryłam pokrywką i potrząsałam, krewetki doskonale pokryły się panierką.

Na patelni z grubym dnem rozgrzać masło klarowane i smażyć krewetki z każdej strony na złoty kolor na średniej mocy palnika. Podczas smażenia potrząsać patelnią aby krewetki nie przywierały. Smażyć około 2 minut z każdej strony.

Podawać od razu z ulubionym dipem.

Smacznego!
Zainteresował Cię jakiś przepis? Świetnie! Przygotowałaś/eś w domu? Jeszcze lepiej :) Jeśli masz ochotę to podziel się z nami zdjęciem wykonanej potrawy. Zdjęcia można przesyłać w wiadomości prywatnej lub na ewak1986@mail.com :)

4 komentarze :

  1. Chętnie byśmy spróbowały, bo w sumie nawet nie wiemy czy krewetki lubimy :-D Jadłyśmy je tylko raz parę lat temu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wiem, że w sosie śmietanowym nie smakowały mi a takie panierowane chrupiące to i owszem.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© 2015 kocham.. lubię.. gotuję.., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena